30 فروردین 98 تیمورلو -جزیره

توسط روابط عمومی گروه (دیدگاه‌ها: 0)

گزارش برنامه کوهنوردی گروه کمتال در تاریخ 30 فروردین 1398 به قلل مرتفع منطقه تیمورلو در جزیره اسلامی (شاهی)

شرکت کنندگان برنامه:

آقایان

گزارش:

مطابق روال همیشگی دوست و همنورد عزیزمان جناب حاج سیامک سامع از چند روز قبل با ارسال پیامک به اعضاء گروه آنان را از زمان و محل اجرای برنامه این هفته مطلع کرده بود. .

بهرترتیب ساعت قرار 30/6 صبح روز جمعه  شد و دوستان   نفری توسط مینی بوس شهر سردرود را بسمت جزیره اسلامی ترک کردیم. مثل همیشه با سلام و صلوات برنامه آغاز و نوید برنامه ای شاد و مفرح و پر انرژی را برایمان فراهم نمودند. ساعت 20/7 بامداد زمانیکه اشعه های سرخفام آفتاب زمستانی با سوسوی کمجان خود از آنسوی تپه های مشرف به دریاچه شروع به خودنمایی میکرد به ساحل جزیره اسلامی رسیدیم. .

سپس مسیرمان را بسوی شمال تا روستای تیمورلو در پیش گرفتیم. تا این روستا درحدود 5/18 کیلومتر بوده و در مسیر ابتدا در سمت چپمان قلعه ارشد 5 کیلومتر جلوتر خئرلی 7/7 کیلومتری توربین داشی یا دوربین داشی در کیلومتر 13 روستای قبچاق و بالاخره در 5/13 کیلومتری  به روستای تیمورلو میرسیم. بعد از روستا جاده خاکی را در سمت چپ ژیش گرفته حدود 2 کیلومتر جلوتر به آبخوری گوسفندان که از آب سرچشمه های محلی تامین می شود رسیده و مینی بوس مسافرانش را پیاده کرد.

ساعت 15/8 صبح بود که با ذکر صلوات و دعای خیر حاج اقا عباسی و به صف شدن و انجام شمارش مسیر خاکی را بسمت کوه های پیش رو در جهت جنوب ادامه دادیم. با راهپیمایی 30 دقیقه ای به منطقه بسیار زیبا با درختان سپیدار و چند شاخه چشمه و صخره زیبا رسیدیم. دقایقی استراحت کرده و با گرفتن چند عکس مسیرمان را بطرف جنوبغربی منحرف کرده و از دره سرسبز  درختزار داخل دره به طول حدود یک کیلومتر دیگر ادامه دادیم تااینکه مجدداً  بسمت راست متمایل شده از روی صخره های سنگی یکپارچه بطرف بالا صعود کردیم این مسیر را نیز با هدفگذاری 3 قله مرتفع مقابل در راستای جنوب با شیبی ملایم ادامه دادیم تا مجددا به چمنزاری که در دشت نسبتاً وسیع در کنار آبخوری گوسفندان و تک درخت زیبایی که بخوبی تک تازی می نمود رسیده و استراحت کردیم. ساعت 10 صبح را نشان می داد با اندک تغذیه و خوردن آب و چایی و یا میوه خودمان را برای شروع صعود به قله تیمورلو آماده کردیم. ساعت 30/10 براه افتادیم در مقابل دیدگان ما قله مرتفعی که قله اصلی و مرتفع ترین قله جزیره می باشد به ارتفاع 2120 متر در سمت چپ دید ما قرار داشت قله دیگری در سمت راست آن با یک دره از هم جدا شده بودند و ارتفاع آن نیز 2070 متر بوده و گروه به سبب ناشناس بودن مسیر صعود قله ای را که در پیش پایمان قرارداشت برای صعود انتخاب کردیم چرا که رفتن به قله مرتفع تر مستلزم گذشتن از دره دیگری بود که ممکن بود زمان صعود را از برنامه ریزی انجام شده طولانی تر سازد و با توجه به اینکه هنوز صبحانه کاملی صرف نشده بود قله کم ارتفاعتر ترجیح داده شد.

شیب بسیار تند تا صخره انتهای قله در حدود 40 دقیقه زمانبر شد و صعود نهایی تا قله صخره ای خود یک ساعت به طول انجامید ولی بحول و قوه الهی با این صعود مناظر بسیار زیبا دورنمای جالبی از جزیره نمایان شد. همچنین دره ای عمیق در ضلع شرقی قله صخره ای خوف و وحشتی عجیب نسیب تماشاگر می نمود.

ساعت 12 ظهر در اوج قله 2070 متری با عرض خسته نباشید و تبریک بهمدیگر و گرفتن چندین عکس یادگاری بسمت پایین فرود را آغاز کردیم.

ساعت 13 به محل آبخور پای قله رسیدیم و پس از چند دقیقه استراحت و آشنا شدن با چند کوهنوردی که از شهرستان ارومیه تشریف داشتند عکسهای یادگاری نیز گرفتیم و براه افتادیم. بالاخره ساعت 30/14 به محل پارک مینی بوس رسیده سوار شدیم حدود 40 دقیقه بعد بطرف تبریز براه افتادیم. و ساعت 20/16 در مقابل منزل حاج اقا عباسی متوقف شده و ما پیاده شدیم و دوستان دیگر نیز تا مقابل مخابرات سردرود از مینی بوس پیاده شده و به منازل خود رهسپار شدند.