همایش بزرگ کمال تیر ۱۳۹۰

توسط روابط عمومی گروه (دیدگاه‌ها: 0)

همایش بزرگ کمال

همایش بزرگ کمال ۱۳۹۰

طبق برنامه اعلام شده هیئت کوهنوردی سردرود روز ۱۷ تیر ماه سال ۱۳۹۰ برای همایش بزرگ کوه پیمایی صعود به قله ۳۷۰۷ متری کمال، که مسئولیت برنامه‌ریزی، تدارکات و اجرای این برنامه به عهده هیات کوهنوردی و دبیر این هیئت بود که با توجه به اهمیت موضوع و همگانی بودن این صعود پیش‌بینی شد که شرکت‌‌کنندگان در این برنامه 200 الی 250 نفر باشد که بر این اساس دبیر محترم هیئت طی جلسات متعددی که با اعضای محترم شورا و ریاست محترم شهرداری سردرود و همچنین رئیس تربیت بدنی سردرود انجام دادند امکانات لازم و همیاری این عزیزان را طلب کردند، که قول مساعد گرفته شده و بعد ریز برنامه نوشته شد، که در آن همه جوانب از جمله صبحانه در اول برنامه، میوه مناسب برای به همراه داشتن برای صعود به قله و آب میوه‌ای که بعد از صعود مورد نیاز می‌باشد، نیاز مبرم جهت هماهنگی به افردی مثل راهنما جهت راهنمایی گروه در حین صعود (‌10 نفر) وهمچنین نفراتی برای تدارکات (5 نفر) و... که همه این‌ها در جلسه‌ای که با حضور عزیزانی چون رئیس هیئت کوهنوردی و دبیر محترم هیئت و اعضای گروه کمتال و سبلان و نفراتی که در گروه امداد نجات حلال احمر بخش سردرود عضو بودند انجام و تعیین شد. که در آخر همین جلسه که دو روز مانده به همایش تشکیل یافته بود در بخشی از بسته‌بندی‌ها شرکت کردند و در نهایت برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه مهم هم دل شدند تا با شناساندن طبیعت پاک به جوانان و با ایجاد نشاط و شادی، آنان را به کوه و کوه‌پیمایی تشویق نمایند. بدیهی است در همچنین کارهای بزرگی با‌ید از‌خود گذشتگی هم باشد که در این برنامه دبیر محترم هیئت آقای سیامک سامع با استفاده از منزل شخصی برای جلسات هماهنگی و بسته بندی و غیره و آقای صمد صمدپور و محمود عظیمی با استفاده از ماشین‌های شخصی خودشان از این امر مستثنا نبودند. روز پنجشنه ساعت 11:30 شب وسائل پذیرایی بار دو ماشین شخصی شدند و قرار بر این بود که این دو ماشین با پنج نفر ساعت 4:30 صبح روز جمعه قبل از گروه حرکت کنند تا برای رسیدن گروه آمادگی کامل برای پذیرای داشته باشند خلاصه ساعت 4:30 صبح دو ماشین حرکت کردند و به این ترتیب برنامه شروع شد و در ساعت 5:00 صبح ماشین‌ها یکی پس از دیگری به محل قرار یعنی ایستگاه پمپ بنزین رسیدند و ما شماره‌گزاری‌ها را از شماره یک تا پنج انجام دادیم و برای تامل بیشتر ده نفر راهنماها برای هر‌ ماشین دو نفر تقسیم شدیم تا لیست شرکت کنندگان را بعد از سوارشدن به اتوبوس‌ها یادداشت کنیم تا مشکلی از نظر جاماندن نباشد، شرکت کنندگان کم کم در پای ماشین‌ها حاضر شدند و هر 5 ماشین پر شدند و در ساعت 6:00 صبح با نیم ساعت تاخیر از زمان مقرر با پنج دستگاه اتوبوس و یک مینی‌بوس که متعلق به تربیت بدنی می‌باشد از سردرود حرکت کردیم بعد از پلیس راه تبریز-میانه جاده پیست اسکی سهند را دنبال کردیم و از چند آبادی از جمله ایرانق عبور کردیم و در ساعت 8:00 به محل هتل یعنی ابتدای پیست رسیدیم به صف شدیم و آقای محمد ابراهیم پور مسئول گروه و راهور در اول قرار گرفتند و راهنماها با فواصل مشخص از ابتدا تا انتهای گروه قرار گرفتند و از گروه امداد نجات هم چند نفری در کنار گروه حضور یافتند .

میهمان ویژه این همایش جناب آقای نساج شهردار محترم سردرود جناب آقای فتح الله‌زاده و رئیس تربیت بدنی بودند که با حضور خود این همایش را پر بار کرده بودند.

گام‌های آرام و یکنواختی را که سر گروه برمی‌داشت صعود را برای همه آسان و جذاب کرده بود چون خیلی از شرکت کنندها تمرین نداشتند با چنین حرکتی نه تنها خسته نمی‌شدند بلکه از صعود لذت کافی را می‌بردند. گروه بعد از گذشت یک ساعت به قوچ گلی رسید که طبق برنامه‌ریزی انجام شده صبحانه آماده بود، همه به صف در حال عبور از محلی را که گروه تدارکات آماده کرده بودند صبحانه‌یشان را می‌گرفتند و چای را که در سماور‌های بزرگ پیش‌بینی شده بود و چند متر جلوتر قرار داشت می‌رختند و برای خوردن محلی را انتخاب می‌کردند و مشغول می‌شدند چه منظره‌ی جالبی بود.

خوردن صبحانه ساعت 10:00 به پایان رسید و گروه برای رفتن به طرف قله آماده شد و باز هم طبق قرار قبلی بچه‌های تدارکات جلوتر از مسیر حرکت گروه برای تحویل بسته میوه (خیار، زرد آلو، گیلاس و شکلات) قرار داشت، همه افراد گروه با یک صف در حال عبور از این محل بسته میوه خود را گرفته و برای صعود با سرگروه هم پا می‌شدند در این قسمت از صعود نیز سرگروه همه جوانب را در نظر گرفته و با گام‌های آرام و محکم همه گروه را به سمت قله هدایت می‌کرد و لازم به ذکر است چند نفر از همنوردان عزیز یک شب قبل در ابتدای یال اصلی در قسمت بالای قوچ گلی چادر زده و شب را آنجا سپری کرده بودند تا روز صعود در حین همایش اگر در بالا خدای نکرده مشکلی پیش بیاید بتوانند سریع اقدام لازم را انجام دهند.

خلاصه صعود 200 نفری ادامه داشت و در حین صعود دیگر عزیزانی که از گروه‌های دیگر به کمال تشریف آورده بودند به این انسجام و همبستگی و نظم گروه‌مان آفرین می‌گفتند ما بعد از یک و نیم ساعت کوهپیمایی در ساعت 11:30 به قله رسیدیم و تقریبا همه و حتی بچه‌های کوچک به قله آمدند در بالا در بعد از نیم ساعت زمان که به استراحت و خوردن میوه‌ها و گرفتن عکس یادگاری و غیره در نظر گرفته شده بود.

گروه راس ساعت 12 بعد از نیم ساعت استراحت باز باهمایت راهنماها و با همان همبستگی و آرامش با هدایت سر گروه راه برگشت را در پیش گرفت و در برگشت کارراهنما ها کمی سخت تر بود چون خطر سر خوردن بچه ها و بقیه بود .

و بالاخره در ساعت 13:10 دقیقه به حمد خداوند متعال همه سالم بدون هیچ مشکلی به قوچ گلی رسیدیم آبی به سر و صورت زدیم و به نظاره آب بازی بچه‌های خسته از کوهپیمایی نشستیم که چگونه خود را به آب زده بودند، کسانی که این صحنه‌ها را می‌دیدند آرزوی بچگی می‌کردند. خلاصه با دل کندن از این منظره‌های زیبا هر کس نمازش را خواند و استراحتی کوتاه کردند و از چایی دلچسبی که گروه تدارکات آماده کرده بودند نوش جان کردند و بعد به طرف ماشین‌ها حرکت کردیم.

در پای ماشین‌ها بعد از اینکه همه گروه گرد هم آمدند جناب آقای فتح الله زاده صحبت‌هایی در مورد کوه و کوهپیمایی انجام دادند و از کلیه دوستانی که این همایش را ترتیب داده بوده و زحمت کشیده بودند تشکر و قدردانی کردند و دبیر محترم هیئت برای اینکه نشان بدهد همه جوانب را در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کاملی انجام داده است برای این قسمت از برنامه آب میوه خنکی را که آماده کرده بودند با کمک گروه تدارکات در بین گروه پخش کردند تا دل همه را خنک کنند و راهنماها طبق لیستی که موقع آمدن پر کرده بودند همه را سوار ماشین‌ها کرده و با همان نظم به طرف سردرود به راه افتادیم و این پایان یک همایش عمومی بود.

در آخر از طرف دبیر محترم هیئت کوهنوردی از کلیه کسانی که ما را در هر چه بهتر اجراء شدن این برنامه یاری کردند تشکر نموده و دست یاریشان را برای اجرای برنامه‌های آتی صمیمانه می‌فشاریم. به جاست از گروهای، امداد و نجات، راهنماها و تدارکات که تلاش بیشتری در این برنامه داشتند یادی کرده باشیم:

* گروه امداد نجات:1- بابک جلالی 2- صمد پیوند 3- حسین باهنر 4- کریم آدی بیگ

* راهنماها: 1- صمد براتی 2- عزیز حسن پور 3- هوشنگ فرشی 4- رحیم علیزاده 5- ابولفضل سامع 6- محمود مایانی 7- علی رونق مجد 8- داود فتح الله زاده 9- صمد نعلبندی 10- بابک سامع

* گروه تدارکات: 1- محمود عظیمی 2- صمد صمد پور 3- حسن اصغر نژاد 4- اصغردخت قاسمی 5- عبدالله نوروزی 6- کریم پورستار