همایش آغ داغ هشترود 20اردیبهشت97

توسط روابط عمومی گروه (دیدگاه‌ها: 0)

گزارش شرکت در همایش سراسری قله 2990 متری آغ داغ هشترود.

شرکت کنندگان برنامه: آقایان سیامک سامع (سرپرست)، حاج محمود عظیمی(جلودار)، حاج صمد براتی(میاندار)، محمد شیخی(عقب دار)، علیرضا زارع، رحیم علیزاده، حسین زینی زاده، بهرام قابل نژاد، محمدعلی حسینی نسب، سجاد عبدالهی، محسن فکور، عزیز حسنپور، ابراهیم وهابی، علی اکبر قاسمی، عطا امیدوار، علی مجدیپور،  سلمان عبدالله زاده

حرکت راس ساعت 4:45 صبح قبل از اذان و از محل مخابرات سردرود انجام و پس از طی اتوبان کشائی و تا کنارگذر بستان آباد و مسیر 100 کیلومتری، به محل خروجی از اتوبان پیامبر اعظم(ص) جاده قره کوک رسیدیم. ساعت حدود 6:30 را نشان میداد که از آنجا تا روستای .........محل برگزاری همایش، به مدت 2 ساعت راه پیمودیم. لازم بذکر است بدلیل عدم علامتگذاری مناسب و راهنمایی محل همایش حدود یک ساعت مسیر اشتباه را رفته و بازگشتیم.

با رسیدن به محل همایش و آشنا شدن با مسیر صعود در یک هوای بارانی نه چندان شدید صعود به قله آغ داغ را شروع کردیم. حدود ساعت 12:45 به قله رسیده و به جمع شرکت کنندگان در همایش پیوستیم. عدم اطلاع رسانیهای مناسب و بی نظمی در برگزاری همایش کاملا مشهود بود.

پس از استراحتی کوتاه و عکس یادگاری و دعای فرج مطابق معمول هر برنامه، قله را بسمت روستای پای کوه، ترک کردیم. ساعت 16:00 به مکان توقف مینی بوس در روستای ... رسیده به سرعت برای یافتن محل مناسب استراحت و خوردن ناهار از آنجا دور شدیم.

در محل مناسبی همان نزدیکی ها اتراق نموده و ناهار را خوردیم . ساعت 17:00 براه افتادیم. تا اینکه ساعت 20:00  در شهر سردرود بودیم.

مطلب قابل عنوانی که از همایش هشترود گفتنی است اینکه علیرغم تدارک امکاناتی در محل برگزاری همایش، که جای تقدیر دارد، متاسفانه از نظر هماهنگیها بین گروههای حاضر در همایش و نظم زمانی و انسجام لازم برای همایش نقاط ضعف زیادی مشاهده می شد. از پذیرایی معمول نیز که اغلب در همایشها شاهد هستیم، خبری نبود. به هر حال ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش امیدواریم در برنامه های آتی بهتر و منظم تر و شایسته تر از این همایشهای کوهنوردی اجرا شود.

طبیعت بهاری وبارانی در روز همایش و لحظات زیبا و خاطره انگیزی که از بودن در دامن طبیعت روح افزاری منطقه هشترود و دامنه های کوهستان سهند (عروس کوهستانهای ایران) نسیبمان شده بود تحمل سختیها و ناملایمات مسیر را بسیار آسان و به فراموشی می سپارد و این بار نیز برگ دیگری به دفتر خوشرنگ و نگار خاطرات برنامه های باشگاه کمتال سردرود افزوده می شود..