کوه قازان داغی تسوج ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

توسط روابط عمومی گروه (دیدگاه‌ها: 0)

شرکت کنندگان برنامه:

حاج اسماعیل عباسی، آقایان عبدالعلی نوروزی(سرپرست برنامه)، مهندس سیامک سامع، عزیز حسنپور، رحیم علیزاده(جلودار)، علی زینال نژاد(عقبدار)، اصغر نظری، بهرام قابلنژاد (میاندار) و محمد علی حسینی نسب و محمد شیخی و رحیم کاظمی(عکاسان)، حاج ابراهیم مهران نیا، حاج صمد براتی، حمید قاسمی، وحید رزاق، علی مصری زاده، آقایان سیدرضا پورهاشمی، مهرداد عباسیان، احد ابیضی، حسن خوشدل، حسن فتحعلیپور، سید رسول و سید رضا اسحقی، اسد دشمنجو، علی بالازاده، رحمان عبدالله زاده، حاج محمود اصغرنژاد، حاج احمد مالکی، عبدالله مالکی،- تعداد 30 نفر

گزارش برنامه:

ساعت 6:30 ایستگاه مخابرات سردرود در یک هوای بسیار زیبا و بهاری جمع و سوار خودروها (یک دستگاه مینی بوس و سه دستگاه سواری) شده و در مسیر .جاده صوفیان تسوج، حرکت کردیم.

.   پس از کنارگذر شهر تسوج و عبور از تابلو روستای چهرگان به سه راهی روستای توپچی رسیده و

ساعت 9:15  در این روستا بعد از میدان آیت الله خامنه ای و کوچه حافظ به محل گورستان دهکده می رسیم.

ساعت 9:50 پس از طی حدود دوکیلومتر از خروجی گورستان ده به سمت غرب در محل آب بند رودخانه سنگلاخی دامنه کوهستان قازان داغی مکان مناسبی یافته بساط صبحانه را گستردیم. صبحانه این برنامه توسط همنورد عزیزمان جناب آقای عبدالله نوروزی از شب گذشته محیا شده بود و خیلی زود مشغول صرف صبحانه شدیم.

ساعت 10:15 محل را به سمت شمال و در راستای رودخانه ترک و بسوی هدف شروع به کوهپیمائی نمودیم

ساعت 12:45 به منطقه زین اسبی روی خط الراس 2300 متری رسیده و استراجت کوتاهی کردیم.

ساعت 13:10 تعداد 23 نفر از همنوردان جهت فتح ارتفاع اصلی قازان 2610 متری مسیر شمالی خط الرأس را ادامه دادند و تعداد 6 نفر دیگر ترجیحا از همان مسیر صعود باز گشتند..

ساعت 14:30 به بالاترین نقطه این کوهستان بر فراز قازان داغی قدم گذاشتیم و به مدت نیم ساعت ضمن استراحت و گرفتن عکسهای یادگاری اندکی ناهار نیز میل  کردیم. لازم به ذکر است در این مکان تعدادی از کوهنوردان که از شهرستان خوی صعود کرده بودند ملاقات کرده و جهت آشنائی بیشتر و ارتباطات بعدی شماره های تماس مبادله نمودیم.

ساعت 15:20 پس از خداحافظی از کوهنوردان خوئی به صف شده و راه بازگشت را طی کردیم

ساعت 18:00 به محل پارک خودروها رسیدیم. و با نیم ساعت استراحت و تغذیه

ساعت 18:30  سوار خودروها شده و حرکت کردیم.

بدلیل معطلی زیادی که در ترافیک ورودی از سمت صوفیان به تبریز داشتیم،

ساعت 22:00 به شهر سردرود رسیدیم.

برنامه این هفته به جهت حوادث سیل و صدمات مربوطه که منجر به از دست دادن جان حدود 40 نفر از هموطنان منطقه عجبشیر و آذرشهر شده بود. و به منظور احترام به ساکنین مسیر هرگلان و عجبشیر بجای آبشار سامانچی در مسیر هرگلان بعنوان برنامه دوم پیشنهادی به کوه قازان داغی تغییر یافت.

جا دارد شادی روح درگذشتگان این حادثه طبیعی را از درگاه الهی مسئلت کرده و برای بازماندگان صبر الهی آرزومندیم.

اين چه رازيست نهان در دل کوهستان ها

باغي از آينه ها چهره او در آنها
هرچه تحقيق نموديم نشد فاش بما

اين چه رازيست نهان در دل کوهستان ها

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بامید برنامه های مفرح و با سلامتی و نشاط آتی همراه تمامی همنوردان عزیزمان.

گزارش: آقای مهندس سیامک سامع . و مهندس اصغر نظری

تصاویر: آقایان کاظمی، حسینی نسب و ...