کوه میشو و گوی زنگی ۳ شهریور ۱۳۹۶

توسط روابط عمومی گروه (دیدگاه‌ها: 0)

برنامه جمعه سوم شهریور ماه ۱۳۹۶ صعود به دو قله  فلك میشو و گوی زنگی در شهرستان مرند تعیین شد .در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه دوستان کمکم حاضر شدند و با آمدنت وسیله نقلیه در ساعت ۵:۴۵ دقیقه راهی شدیم .۲نفر از دوستان هم در میدان راه‌آهن به گروه ملحق شدند و بعد از خرید مایحتاج از صوفیان در ساعت ۷ به محل شروع برنامه در منطقه یام مرند در فاصله ۶۰ کیلومتری تبریز رسیدیم و بعد از صرف صبحانه ، در ساعت ۸ صعود به قله ی فلک میشو را شروع کردیم . به استناد نقشه های گوگل قله فلک دارای ۲۸۲۰ متر و قله گوی زنگی دارای ۳۰۵۰ متر ارتفاع می باشند فتح قله فلک طی دو ساعت و رسیدن به گوی زنگی نیز چهار ساعت دیگر زمان برد زمانی که گروه در ساعت ۱۴ به قله گوی زنگی رسیدند ذخیره آب گروه تمام شده بود و صرف نهار و استراحت به مدت یک ساعت با تحمل گرما و تشنگی همراه بود در ساعت ۱۵ گروه کمتال ، پایین آمدن از کوی زنگی را شروع کردند . فرود از قله از مسیر شن اسکی انجام شد که نقطه ای باشیب بسیار تند و در عین حال کاملا یکنواخت بود که با ضخامت قابل توجهی از شن و ماسه پوشیده بود و اعضای گروه به صورت سر خوردن و یا اسکیت کردن روی شن ها مسافت عمده ای از کوه گوی زنگی را پایین آمده و به بستر خشک رودخانه رسیدند و بعد از مقدار دیگری پایین آمدن کم کم در میان سنگ های کف رودخانه آب هم مشاهده شد و دوستان توانستند تشنگی و گرد و خاک را از تنشان بزدایند .در ساعت ۵ به وسیله نقلیه که منتظر بازگشت گروه بود رسیدیم وبا صرف چای و شوخی و خنده خستگی یک برنامه کوهپیمایی سنگین را به در کردیم.
بعد از میل نمودن بستنی در بین راه گروه درساعت ۷ به سردرود رسید.
شرکت کنندگان . سیامک سامع ، رحیم میرزایی ، محمد علی حسینی ،عزیز حسن پور ، محمد شهابی ، صادق . . . . ، رحیم کاظمی ، مهرداد عباسی ، سلمان عبداله زاده، اسماعیل عباسی ، . . . . .اسکندری و پسرش