همایش رندوله اشنویه 24 فروردین 97

توسط روابط عمومی گروه (دیدگاه‌ها: 0)

گزارش برنامه همایش صعود به قله رندوله – اشنویه در تاریخ 23-24 فروردین ماه 1397 شرکت کنندگان برنامه آقایان حاج محمود عظیمی (جلودار)، حاج اسماعیل عباسی (سرپرست برنامه)، حاج صمد براتی، حسین زینی زاده، بهرام قابلنژاد، محمدعلی حسینی(عقب دار)، علی زینال نژاد، عزیز حسنپور، محمود اصغرنژاد، سید محمد اسحقی، محمد شیخی، حاج محمود مایانی، علی مجدیپور، بهرام بابایی، محمدعلی حسنی نصب، مهندس سیامک سامع و مهندس اصغر نظری گزارش برنامه: بنا به دعوت سراسری گروه محترم چیا اشنویه و بعنوان اولین برنامه برون استانی در سال جدید، تصمیم بر آن شد که ضمن اجابت دعوت فوق و شرکت در برنامه همایش ارتباط بیشتری با کوهنوردان آذربایجان غربی و سایر گروه های حاضر در همایش داشته باشیم و از طبیعت زیبا و منطقه سرسبز و کوهستانی جنوب غربی دریاچه ارومیه لذت ببریم. طبق معمول پس از اطلاع رسانی های لازم تعداد 18 نفر از همنوردان عزیز اعلام آمادگی کرده و رأس ساعت 18:00 عصر روز پنجشنبه در محل مخابرات سردرود کنار خودرو مینی بوس حاضر شدند. پس از بارگیری تجهیزات و لوازم و کوله ها بالاخره ساعت 18:30 از شهر سردرود به مقصد اشنویه خارج شدیم. ساعت 20:30 با توقف مینی بوس در ابتدای خیابان بالانج ارومیه (مسیر شهر اشنویه) در غذاخوری بنام گندم، اقدام به صرف شام و ادای نماز کردیم. در این هنگام پس از تماس با آقای شافعی از مسئولین محترم برگزاری همایش راهنمائیهایی اخذ کرده و ساعت 22:00 به مقصد اشنویه سوار مینی بوس شده براه افتادیم. از ابتدای مسیر اشنویه به تدریج بارش باران بهاری آغاز و رفته رفته بر شدت آن افزوده می شد. تا اینکه ساعت 24:00 به اشنویه رسیده و در میدانی موسوم به میدان بیمارستان از یک شهروند بومی آدرس را جویا شده و سپس در مسیر روستای آلکاباد راهی محل کمپ همایش شدیم. مسیر خاکی و پیچ در پیچ با سربالایی نسبتا تند تا محل همایش که با بارش شدید باران لغزنده شده و هرازگاهی کنترل مینی بوس را از دست راننده خارج می کرد، فضای رعب ناکی بوجود آورد و طبق معمول با توصل بر اعتقادات و نثار صلوات های پی در پی ادامه مسیر دادیم. طی تماسهای مکرر با آقای شافعی و همچنین برادر آقای قابل نژاد که در محل حاضر بود کمکهایی را گرفتیم و با توجه به اینکه آقای شافعی دو نفر را برای هدایت و مساعدت ما به مسیر فرستاده بودند، نهایتاً ساعت 00:40 روز جمعه 24 فروردین ماه به کمپ همایش رسیدیم. گروه های مختلفی که از بعد از ظهر پنجشنبه خود را به محل همایش رسانده بودند با برپایی چادر در داخل سالن تدارک دیده شده و بیرون از آن آماده استراحت می شدند. به لطف میزبانان محترم در بالای سالن مذکور فضای مناسبی برای برپائی چادرهای باشگاه کمتال اختصاص داده شد و ساعتی بعد خاموشی برقرار بود. در نیمه های شب شدت زایدالوصف باران خواب از سر کوهنوردان می ربود ولی محل سالن جایگاه امنی برای ما و سایرین بود متاسفانه چادرهای بیرون از سالن با مشکلاتی مواجه بودند که با همت و همیاری همنوردان دیگر با هدایت مسیر جریان آب باران از خیس شدن بیش از حد چادرها ممانعت گردید. شب روئیایی کمپ رندوله به پایان رسید و از ساعت 6:00 صبح کوهنوردان یکی یکی بیدار و پس از ادای نماز و خوردن اندکی صبحانه مهیای صعود به رندوله زیبا می شدند. گفتنی است در صبح زیبای رندوله با تلالوء انوار گرما بخش خورشید، دیگر اثری از آن باران شدید شب گذشته نبود. چند نفر از کوهنوردان بومی با برپائی اجاق آتش از هیزم و کنده درخت بزرگ لذت گرمی آتش را در آن صبحگاه خنک بهاری به کوهنوردان هدیه می دادند و کتری چایشان را آماده صرف صبحانه می نمودند. گروه های حاضر در همایش عمدتاً از شهرهای آذربایجان غربی (ارومیه، سلماس، خوی، نقده، پیرانشهر...و اشنویه) از شهرهای دیگر نظیر تبریز و بیجار و میاندواب و شاهیندژ سایر گروه های خود را به همایش رسانده بودند. آقای بابک قابل نژاد برادر همنورد عزیزمان آقا بهرام نیز در معیت دو گروه کوهنوردی و فرهنگی حدود 30 نفره از شهرستان شاهیندژ حضور داشتند که افتخار داده همراه همنوردان باشگاه کمتال سردرود در صعود رندوله همنوردمان شدند. مسئولین محترم برگزاری همایش از چند روز قبل با برپائی سالن حدود 300 مترمربعی و ایجاد امکانات روشنائی و تعبیه محلهای زباله و ... بستر مناسبی برای برپائی همایش ایجاد کرده بودند و ظاهراً برنامه های دیگری نیز بعد از ظهر پنجشنبه برای مهمانان داشتند که متاسفانه باشگاه کمتال از آن بی بهره ماند. ساعت 8:30 طبق معمول همنوردن کمتال با کاورهای یک دست و نظم خاص همیشگی کمپ همایش را در مسیر قله رندوله ترک کردند. مسیر صعود تقریبا از ابتدا تا انتها دارای شیب تندی و فنی از نظر کوهنوردی می باشد، بنابراین تقسیم انرژی صعود در چنین شرایطی از اهمیت بالائی برخوردار است. به همین دلیل کوهنوردان کمتال با اولین انحراف به سمت قله شیب بالای 50 درجه فوق را با آرامش آغاز و بصورت حرکت زیگزاگ تپه ها را یکی یکی بالا رفتند. ساعت حدود 11:00 به جانپناه رندوله در ارتفاع 2700 متری رسیدیم و با اندکی استراحت 400 متر ارتفاع باقیمانده را ادامه مسیر دادند. گفتنی است بنا به پیش بینی قبلی و لطف الهی علیرغم ابری بودن هوا نه تنها بارندگی رخ نداد و صعود با راحتی انجام گرفت بلکه همین شرایط و سوسوی اندک خورشید بهاری از لابلای ابرهای ضخیم گاهی گرمای دلچسبی را به کوهنوردان هدیه می داد و گاهی نیز ابری از زیر پایمان از درون دره پشت سر راهی ارتفاعات بالادستی شده و منظره ناب و خاطره انگیزی را برای همایش رندوله به ارمغان می آورد. ساعت 12:00 ظهر بازهم با عنایات الهی موفق به صعود قله رندوله شدیم و به همراه بقیه گروه های کوهنوردی در بالای قله 3100 متری رندوله شکر گذار حق بوده و استراحت نموده و تصاویر یادگاری انداختیم. و به شکرانه این صعود دعای فرج آقا امام زمان(ع) و دعا برای سلامتی همه مریضان و درماندگان ... پایان بخش حضورمان در قله بود و سپس فرود به کمپ را آغاز کردیم. ساعت 14:00 به محل کمپ رسیدیم و پس از تشکر و قدردانی از مسئولین محترم برگزاری همایش و دریافت لوح های یادبود همایش، جهت همنوردی و میزبانی عزیزان اشنویه در تبریز و صعودهای برنامه باشگاه از ایشان دعوت بعمل آمد. (بامید آن روز که بتوانیم در خدمت بزرگواران کوهنورد اشنویه و ... باشیم) به زودی سوار ماشین شده و در مسیر خاکی به طرف اشنویه قرار گرفتیم. نمای زیبای شهر زیبای اشنویه ما را بر آن داشت تا از مینی بوس خارج شده و عکس یادگاری از این شهر قهرمان پرور داشته باشیم. پس از طی اشنویه در حوالی روستای بالانج در یک مسجد بزرگ و پاکیزه مومنان اهل سنت محل مسجدی بنام توقف 20 دقیقه داشتیم و نماز ظهروعصر را ادا کردیم و سپس راه خود به طرف ارومیه را در پیش گرفتیم. ساعت 16:00 با توقفی یک ساعته در ارومیه ناهار را صرف کرده مجدداً به سمت سردرود براه افتادیم. در مسیر تا سردرود و کمربندی خسروشهر آقای حاج محمد اسحقی نمایندگی محترم بیمه ایران که همنورد ما در برنامه همایش بودند لطف کرده همنوردان را به بستنی دعوت کردند و با شادی و نشاط و خوردن بستنی خوشمزه به شهر سردرود رسیدیم. ساعت 19:50 بامید برنامه های شاد و پر انرژی آتی از همدیگر خداحافظی کرده راهی منازل شدیم. جا دارد از زحمات و تلاشهای مسئولین محترم همایش رندوله اشنویه، نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم و همین جا رسماً از ایشان برای حضور در برنامه های باشگاه کمتال هر زمان که برایشان مقدور باشد دعوت نمائیم. امیدواریم افتخار خدمت رسانی به کوهنوردان عزیز شهر اشنویه و ... را در برنامه های باشگاه داشته باشیم. عکس: آقایان شیخی، حسینی، زینال نژاد گزارش: مهندس نظری و مهندس سامع